Nejčastější dotazy

  1. Musím chodit na večeře? (musím odebrat všechna jídla každý den?)

    Smlouva o poskytování sociální služby Vám zaručuje poskytování celodenní stravy (5 jídel denně).  Pokud nechcete nějaké z jídel odebrat, samozřejmě nemusíte, ale je nutné tuto skutečnost nahlásit včas personálu Domova, který zajistí potravinový balíček nahrazující odhlášený druh jídla.

  2. Mohu si sám uvařit?

    V Domově si můžete uvařit ve společných kuchyňkách, které jsou v každém patře domova nebo také ve společné kuchyni, která je součástí aktivizačních místností domova nacházejících se v přízemí Domova.

  3. Mohu si vybrat jídlo?

    V Domově je výběr ze dvou jídel, které je vždy přizpůsobeno stravovacím návykům seniorů. Jídelníček je umístěn viditelně na nástěnce v jídelně a zaměstnanci Domova s každým klientem individuálně vždy týden dopředu konzultují jejich volbu jídla na další týden.

  4. Mohu si ponechat svého praktického lékaře?

    Ano, každý má právo zvolit si svého praktického lékaře. V případě, že uživatel zůstane registrovaný u svého praktického lékaře, zajistí si sám léky, inkontinenční pomůcky, kompenzační pomůcky, atd.

  5. Jací lékaři dochází do Domova? Musím využívat jejich služby?

    Do Domova dochází praktický lékař a psychiatr. Respektujeme volbu uživatele, zda se bude chtít u lékařů docházejících do Domova registrovat či nikoliv.

  6. Pokud budu potřebovat něco navíc – nakoupit, atd., kdo to zajistí? Mohu si nakupovat sám/a?
    Pokud bude uživatel něco potřebovat, lze to zajistit v rámci individuálních aktivit za doprovodu pracovníka Domova, jinak toto zajišťuje rodina. V případě, že uživatel nemá nikoho, kdo by mu pomohl, pak to zajišťuje Domov.
  7. Kolik za služby zaplatím?

    Domov pro seniory a Domov se zvláštním režimem

    Ceny ubytování se liší s ohledem na to, o kolika lůžkový pokoj se jedná. Veškeré informace naleznete v Cenících Domovů pro seniory a Domovů se zvláštním režimem.

     

    Odlehčovací služba - cena za péči se odvíjí podle počtu osobních úkonů, které si uživatel zvolí při podání žádosti o odlehčovací službu. Vždy je placeno za skutečný počet dnů, kdy byla odlehčovací služba poskytována. V době poskytování odlehčovací služby Příspěvek na péči nadále náleží uživateli. Více informací naleznete v Ceníku Odlehčovací služby.

  8. Musím si nechávat prát prádlo?

    Nemusíte, vždy záleží pouze na volbě uživatele, zda chce, aby praní osobního prádla zajišťovat Domov či zda si praní prádla bude zajišťovat sám.

  9. Jak je to s praním prádla?

    Každý uživatel má právo si zvolit, zda praní prádla bude zajišťovat Domov nebo rodina. V případě,
    že praní prádla bude zajišťovat Domov, je nutné mít každý kus osobního prádla označen jménem.

  10. Budete mi prát prádlo, a jak v prádelně poznají, že je moje?

    Samozřejmě zajišťujeme praní prádla. Je důležité, aby každý kus osobního prádla byl označený jménem.

  11. Mohu vstávat, kdy chci? Stihnu pak snídani?

    Naším přáním je, abyste se u nás cítili jako doma. Žádný budíček u nás stanovený nemáme a vstávat tedy můžete, jak jste zvyklí. Pokud si rádi přispíte, snídani Vám schováme a připravíme později.

  12. Co když půjdu ven a nestihnu oběd nebo večeři?
    Stejně jako u předchozího dotazu, pokud oběd či večeři z důvodu procházky, návštěvy lékaře či jiných aktivit mimo Domov nestihnete, jídlo Vám schováme a připravíme později.
  13. Jak mám postupovat v případě sponzorského daru Vaší organizaci?

     

    Pokud jste s naší péčí spokojeni a rozhodnete se pro poskytnutí sponzorského daru, tak se prosím obraťte na ředitele CSOP 10, pana Ing. Richarda Černého. Tel.: 271 747 149, email: cerny@csop10.cz

     

  14. Kdo je klíčový pracovník a proč se mě ptá na tolik věcí?

    Klíčovým pracovníkem je zaměstnanec Domova, který Vám bude při nástupu přidělen a pomůže Vám se u nás zorientovat a vysvětlit vše, co Vám v novém prostředí nebude jasné.

    Bude s Vámi pravidelně plánovat službu a zjišťovat, zda-li jste u nás spokojený. Můžete se na něj obrátit s jakýmkoliv problémem či požadavkem. Nebude-li Vám moci poradit přímo on, tak předá Váš požadavek kompetentní osobě.

  15. Co je to odlehčovací služba a jaký je rozdíl mezi Domovem pro seniory a Domovem se zvláštním režimem?

    Odlehčovací služba je pobytová služba poskytovaná na dobu určitou. Slouží zejména rodinám, které jinak celoročně o seniora pečují doma a potřebují nabrat síly, aby se o něj mohli starat i nadále. 

    Domov pro seniory a Domov se zvláštním režimem jsou pobytové služby poskytované na dobu neurčitou. Oba Domovy jsou pro seniory, kteří potřebují celodenní péči, a kterou již nemůže zajistit rodina, případně Pečovatelská služba či další služby poskytované v domácnosti seniora. 

    Domov se zvláštním režimem tuto službu poskytuje seniorům s diagnostikovanou demencí, Alzheimerovou či Parkinsonovou chorobou.

  16. Je v Domově k dispozici kadeřník či pedikérka?

    Ano, v budově Domova se nachází kadeřnice i pedikérka. Zájemci mohou využít služeb v jejich provozovnách, ale v případě potřeby může kadeřnice i pedikérka přijít za klientem až do jeho pokoje.

  17. Jak je to se zajištěním zubního lékaře?

    Náš Domov bohužel nemá svého smluvního zubního lékaře. Proto si uživatelé své lékaře-specialisty zajišťují sami, za pomoci rodiny, případně s pomocí personálu Domova (sociální pracovník, vedoucí zdravotního oddělení).

  18. Co se v Domově vše děje, jaké aktivity jsou dostupné a zda jsou povinné?

    V domově jsou nabízeny klientům aktivizační činnosti, kterými si mohou zpříjemnit svůj volný čas a seznámit se s ostatními klienty. Aktivizační činnosti jsou pro všechny klienty dostupné a je pouze na rozhodnutí klienta, zda se bude těchto činností účastnit. Náš Domov nabízí např. trénovaní paměti, společné posezení s písničkou, kondiční cvičení, výtvarné činnosti, čtení, promítání, práce v keramické dílně, za pěkného počasí procházky mimo Domov aj. Samozřejmě pokud klientovi jeho zdravotní stav nedovolí účast na aktivitách ve společných prostorách Domova, je mu v případě jeho přání poskytnuta aktivizační činnost individuálně na pokoji v rámci možností Domova.

  19. Mohu mít svůj vlastní nábytek?

    Pokoje v našem Domově jsou plně vybaveny nábytkem s ohledem na potřeby seniorů a potřebu volného prostoru k poskytování péče.  Pokoj si lze dovybavit drobným kusem nábytku se souhlasem vedoucí Domova. (např. křeslo, malý stolek, lampička aj.)

  20. Mohu zatloukat hřebíky do zdi (vlastní obrázky či obrazy?)

    Samozřejmě si lze do Domova přinést vlastní obrázky. Veškeré technické zásahy včetně zatloukání hřebíků do zdi provádí pouze po předchozí domluvě  pracovník údržby.

  21. Mohou ke mně chodit návštěvy, event. v Domově přespat?

    Klienti mohou přijímat návštěvy dle svého přání kdykoli. Návštěva by neměla narušit pořádek v Domově a omezovat ostatní klienty. Pokud klient projeví zájem, může u něj návštěva bezplatně přespat.